Alfafar celebra el 9 d’octubre

Alfafar celebra el 9 d’octubre.
  • José Bou, Remei Perpinyà y Carrefour han sido los homenajeados en los Premios 9 d’octubre que Alfafar celebra cada año.
  • Todos los homenajeados aportan diferentes perspectivas a la sociedad, cultura y economía de Alfafar.
  • Ya son 20 años los que se vienen entregando estos premios a la sociedad de Alfafar.
Alfafar, 10/10/2016:
Este año se cumple el 20 aniversario de los Premios 9 d’octubre. Son ya una tradición y forman parte de la cultura de Alfafar. Un acto emotivo que reúne a vecinos y vecinas del municipio para homenajear a personas, entidades o empresas por su aportación, social, cultural o económica al municipio. El acto empezó con la recepción por parte del alcalde de la localidad, Juan Ramón Adsuara, de los tres homenajeados de este año, José Bou, Remei Perpinyà y Carrefour Alfafar y a sus acompañantes. Antes de dar comienzo al acto, en la Plaça de l’Ajuntament, frente al consistorio se llevaron a cabo bailes tradicionales, acompañados de tabal i dolçaina. El acto se celebró en el Salón de Plenos del Ayuntamiento. Juan Ramón Adsuara y Fina Carreño, concejal de Cultura, fueron los encargados de llevar a cabo este evento siendo los mantenedores de la celebración. El primer premiado fue, José Bou Juan, vecino del municipio muy querido por toda la población de Alfafar por su gran trayectoria y participación en la sociedad de Alfafar. Le une al municipio su labor como agricultor en los campos de arroz. Toda una vida dedicada al cultivo de este cereal tan típico de Alfafar. Bou, formó parte de la Peña Taurina Grana y Oro. En la actualidad está jubilado pero no inactivo, es el Vicepresidente de la Comunidad de Regantes del Canal de Riego del Rio Turia. Además, cabe destacar que la idea de hacer en las fiestas patronales una romería por la Marjal a la Mare de Déu del Do fue de este vecino, idea que resultó ser todo un éxito de participación. Por otro lado, Remei Perpinyà, también vecina del municipio, ha sido homenajeada por su trayectoria profesional. Ella es pintora y ha realizado algunos trabajos para la localidad. Cabe destacar su destreza desde bien pequeña en cuanto al retrato al óleo, es tal su profesionalidad que en Capitanía General están expuesto dos cuadros del Rey, Felipe VI, que han sido reconocidos y considerados Patrimonio Nacional. Y por último, Carrefour, que ha sido premiado por su 40 aniversario. Se trata de una empresa que implantó su primer centro en el término de Alfafar y ha dado riqueza y puestos de trabajo para el municipio. En sus inicios esta empresa tenía el nombre de Continente y ha ido evolucionando hasta llegar a lo que hoy es. Esta empresa, ha crecido con los vecinos y vecinas de Alfafar y participan con el Ayuntamiento y las diferentes asociaciones del municipio siempre que es necesario. Una empresa que siempre está al lado de las y los alfafarenses. Al finalizar la entrega de los premios, se ha procedido a un vino de honor en el consistorio, donde todas y todos los presentes han podido disfrutar de la compañía de los homenajeados y homenajeada. Estos tres homenajeados ya forman parte de la historia de Alfafar, cada uno desde un ámbito diferente, pero todos unidos por el aprecio hacia este municipio y su aportación cultural, económica y social para la localidad.
9octubre2016
Alfafar celebra el 9 d’octubre.
  • Juan Bou, Remei Perpinyà i Carrefour han segut els homenajats en els Premis 9 d’octubre que Alfafar celebra cada any.
  • Tots els homenajats aporten diferents perspectives a la societat, cultura i economia d’Alfafar.
  • Ja son 20 anys els que se venen entregant estos premis a la societat d’Alfafar.
Alfafar, 10/10/2016:
Enguany se complix el 20 aniversari dels Premis 9 d’octubre. Son ja una tradicio i formen part de la cultura d’Alfafar. Un acte emotiu que reunix a veïns i veïnes del municipi per a homenatjar a persones, entitats o empreses pel seu aportament, social, cultural o econòmic al municipi. L’acte començà en la recepcio per part de l’alcalde de la localitat, Juan Ramón Adsuara, dels tres homenajats d’enguany, Josep Bou, Remei Perpinyà i Carrefour Alfafar i als seus acompanyants. Abans de donar començament a l’acte, en la Plaça de l’Ajuntament, front al consistori se realitzaren balls tradicionals, acompanyats de tabal i dolçaina. L’acte se celebrà en el Salo de Plens de l’Ajuntament. Juan Ramón Adsuara i Fina Carreño, Regidora de Cultura, foren els encarregats de presentar este event sent els mantenedors de la celebracio. El primer premiat fou, José Bou Juan, veï del municipi molt volgut per tota la poblacio d’Alfafar per la seua gran trajectòria i participació en la societat d’Alfafar. Li unix al municipi la seua llabor com agricultor als camps d’arròs. Tota una vida dedicada al conreu d’este cereal tan típic d’Alfafar. Bou, formà part de la Penya Taurina Gran i Or. En l’actualitat està jubilat pero no inactiu, és el Vicepresident de la Comunitat de Regants del Canal de Rec del Rio Turia. A més, cap destacar que l’idea de fer en les festes patronals una romeria per la Marjal a la Mare de Déu del Do fou d’este veï, idea que resultà ser tot un èxit de participació. Per altre costat, Remei Perpinyà, també veïna del municipi, ha sigut homenatjada per la seua trayectòria professional. Ella és pintora i ha realitzat alguns treballs per a la localitat. Cap destacar la seua destressa des de ben menuda en quant al retrat a l’oli, és tal la seua professionalitat que en Capitania General estan exposats dos quadros del Rei, Felip VI, que han sigut reconeguts i considerats Patrimoni Nacional. I per últim, Carrefour, que ha sigut premiat pel seu 40 aniversari. Se tracta d’una empresa que implantà el seu primer centre en el terme d’Alfafar i ha donat riquea i llocs de treball per al municipi. En els seus inicis esta empresa tenia el nom de Continente i ha anat evolucionant fins aplegar a lo que hui és. Esta empresa, ha crescut en els veïns i veïnes d’Alfafar i participen amb l’Ajuntament i les diferents associacions del municipi sempre que és necessari. Una empresa que sempre està al costat d’alfafarenques i alfafarencs. Al finalitzar l’entrega dels premis, s’ha procedit a un vi d’honor en el consistori, on totes i tots els presents han pogut gaudir de la companyia dels homenatjats i homenatjada. Estos tres homenatjats ja formen part de la història d’Alfafar, cadascun des d’un àmbit diferent, pero tots units per l’estima cap a este municipi i el seu aportament cultural, econòmic i social per a la localitat.