El Campus de Verano de Alfafar acoge una jornada sobre el Trastorno del Espectro Autista (TEA)

Alfafar, 25/07/2019:

El Campus de Verano organizado conjuntamente por l’Ajuntament d’Alfafar y el Complejo Deportivo Municipal de Alfafar SUMA Fitness Club ha acogido una jornada de información y concienciación sobre las particularidades y necesidades especiales de las personas con el Trastorno del Espectro Autista (TEA).

Una psicóloga, los monitores especializados en necesidades educativas especiales y el equipo al completo del Campus de Verano de Alfafar han coordinado una actividad que no estaba programada inicialmente y que se ha impulsado gracias al interés de los mismos alumnos y alumnas del Campus, quienes, tras compartir estas semanas con compañeros y compañeras con este trastorno, querían tener una mayor información para ayudarles en su inclusión y en su relación con los demás.  

De esta forma, a lo largo del día de ayer, tres grupos de alumnos de entre 9 y 16 años participaron en una jornada de concienciación, celebrada en el IES 25 d’Abril, que ha incluido diversas charlas informativas enfocadas en la diversidad de capacidades, en las características de las personas con TEA, la lateralización funcional del cerebro y la inclusión, entre otras.

Con una metodología participativa, las y los alumnos han realizado diversas dinámicas con las que han podido ponerse en la piel de una persona autista, desmontar falsos mitos sobre este trastorno y se les ha proporcionado claves prácticas o consejos para relacionarse con sus compañeros y compañeros con TEA. Unos consejos que han recibido de primera mano gracias a la charla enriquecedora del padre de uno de los alumnos del Campus.

El Campus de Verano de l’Ajuntament d’Alfafar, que finalizará el próximo 31 de julio, es un programa de ocio y tiempo libre que, mediante la práctica deportiva adaptada a cada edad, juegos y talleres promueve la comunicación, la participación, la creatividad, el respeto y la igualdad a través de una metodología colaborativa, y en el que se pretende que todo el alumnado, independientemente de sus diversas capacidades o necesidades especiales, conviva en igualdad.

Alfafar, 25/07/2019:

El Campus d’Estiu organitzat conjuntament per l’Ajuntament d’Alfafar i el Complex Esportiu Municipal d’Alfafar SUMA Fitness Club ha acollit una jornada d’informació i conscienciació sobre les particularitats i necessitats especials de les persones amb el Trastorn de l’Espectre Autista (TEA).

Una psicòloga, els monitors especialitzats en necessitats educatives especials i l’equip al complet del Campus d’Estiu d’Alfafar han coordinat una activitat que no estava programada inicialment i que s’ha impulsat gràcies a l’interés dels mateixos alumnes i alumnes del Campus, els qui, després de compartir aquestes setmanes amb companys i companyes amb aquest trastorn, volien tindre una major informació per a ajudar-los en la seua inclusió i en la seua relació amb els altres.

D’aquesta forma, al llarg del dia d’ahir, tres grups d’alumnes de 9 i 16 anys van participar en una jornada de conscienciació, celebrada en l’IES 25 d’Abril, que ha inclòs diverses xarrades informatives enfocades en la diversitat de capacitats, en les característiques de les persones amb TEA, la lateralització funcional del cervell i la inclusió, entre altres.

Amb una metodologia participativa, les i els alumnes han realitzat diverses dinàmiques amb les quals han pogut posar-se en la pell d’una persona autista, desmuntar falsos mites sobre aquest trastorn i se’ls ha proporcionat claus pràctiques o consells per a relacionar-se amb els seus companys i companys amb TEA. Uns consells que han rebut de primera mà gràcies a la xarrada enriquidora del pare d’un dels alumnes del Campus.

El Campus d’Estiu de l’Ajuntament d’Alfafar, que finalitzarà el pròxim 31 de juliol, és un programa d’oci i temps lliure que, mitjançant la pràctica esportiva adaptada a cada edat, jocs i tallers promou la comunicació, la participació, la creativitat, el respecte i la igualtat a través d’una metodologia col·laborativa, i en el qual es pretén que tot l’alumnat, independentment de les seues diverses capacitats o necessitats especials, convisca en igualtat.